Reklamačný poriadok
Čl. I
Úvodné ustanovenia
Úvodné ustanovenia
1.1. Internetový obchod Andhre Z Vogue je internetový obchod prevádzkovaný na webovej stránke www.andhrezvogue.sk (ďalej ako „Andhre Z Vogue“ alebo „Internetový obchod“).
1.2. Prevádzkovateľom a predávajúcim na Internetovom obchode je: Andrea Zbudilová, so sídlom: Lipová 370/4, 916 01 Stará Turá, IČO: 51 301 628, DIČ:1123775884, zápis v Okresnom úrade Nové Mesto nad Váhom pod č. 320-18824 (ďalej ako „Predávajúci“ alebo „Prevádzkovateľ“). Predávajúci nie je platcom DPH.
1.3. Kontaktné údaje na Predávajúceho sú:
a) telefónne číslo: +421 940 876 703,
b) e-mailová adresa: info@andhrezvogue.sk.
b) e-mailová adresa: info@andhrezvogue.sk.
1.4. Kupujúcim sa chápe záujemca o kúpu, ktorý vyplní a odošle svoj objednávkový formulár, ktorý obsahuje jeden alebo viac tovarov, a ktorý sa zaviaže uhradiť cenu tovaru (ďalej ako „Kupujúci“).
1.5. Na uplatnenie a vybavenie reklamácie sa vzťahuje platný právny poriadok Slovenskej republiky a tento Reklamačný poriadok.
1.6. Reklamačný poriadok je platný pre všetky obchodné prípady Predávajúceho a Kupujúceho, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
Čl. II
Záručné podmienky
Záručné podmienky
2.1. Na Kupujúceho sa vzťahujú nasledovné záručné podmienky:
a) Kontrola zásielky pri doručení: Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku pri jej doručení, najmä prípadné poškodenie, či jej úplnosť. Poškodenú a/alebo neúplnú zásielku je Kupujúci povinný oznámiť Predávajúcemu bezodkladne po jej prevzatí od dopravcu. Dodatočné nahlásenie poškodenia a/alebo neúplnosti zásielky nevylučuje možnosť uplatnenia reklamácie Kupujúcim, dáva však možnosť Predávajúcemu preukázať rozpor s Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku.
b) Uplatnenie reklamácie u Predávajúceho: Kupujúci je povinný pre riadne uplatnenie reklamácie zakúpeného tovaru kontaktovať Predávajúceho a taktiež u neho uplatniť túto reklamáciu. Na reklamáciu, ktorá bude uplatnená inde ako u Predávajúceho sa na zakúpený tovar nevzťahuje a Kupujúci nie je oprávnený na základe takto uplatnenej reklamácie očakávať jej vybavenie.
c) Uplatnenie reklamácie včas: Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu nielen riadne (na mieste a spôsobom na to určeným), ale zároveň včas, t. z. v záručnej lehote.
d) Chyby: Kupujúci je povinný uviesť všetky nedostatky, resp. úplný popis predmetu reklamácie. Predávajúci nie je povinný dohľadať, či skúmať nereklamované časti, či prípadné chyby.
e) Odstránenie vecí osobnej povahy: Kupujúci je povinný pred zaslaním tovaru na reklamáciu skontrolovať, či reklamovaný tovar neobsahuje veci osobnej povahy a v prípade, že ich obsahuje, je ich povinný odstrániť. Predávajúci nenesie zodpovednosť v prípade, ak Kupujúci zašle na reklamáciu tovar obsahujúci veci osobnej povahy.
f) Znečistený tovar: Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť reklamáciu tovaru, ktorý bude znečistený nad prípustnú mieru, resp. nespĺňa základné hygienické podmienky.
g) Úprava zakúpeného tovaru: Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť reklamáciu aj v prípade, že činnosťou Kupujúceho došlo k zásahu do zakúpeného tovaru, napr. úpravou zakúpeného tovaru. Predávajúci negarantuje vlastnosti, charakter, ako ani použiteľnosť tovaru v prípade, že Kupujúci do neho zasiahne úpravou (napr. zmenou farby, vlastností, vzhľadu).
b) Uplatnenie reklamácie u Predávajúceho: Kupujúci je povinný pre riadne uplatnenie reklamácie zakúpeného tovaru kontaktovať Predávajúceho a taktiež u neho uplatniť túto reklamáciu. Na reklamáciu, ktorá bude uplatnená inde ako u Predávajúceho sa na zakúpený tovar nevzťahuje a Kupujúci nie je oprávnený na základe takto uplatnenej reklamácie očakávať jej vybavenie.
c) Uplatnenie reklamácie včas: Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu nielen riadne (na mieste a spôsobom na to určeným), ale zároveň včas, t. z. v záručnej lehote.
d) Chyby: Kupujúci je povinný uviesť všetky nedostatky, resp. úplný popis predmetu reklamácie. Predávajúci nie je povinný dohľadať, či skúmať nereklamované časti, či prípadné chyby.
e) Odstránenie vecí osobnej povahy: Kupujúci je povinný pred zaslaním tovaru na reklamáciu skontrolovať, či reklamovaný tovar neobsahuje veci osobnej povahy a v prípade, že ich obsahuje, je ich povinný odstrániť. Predávajúci nenesie zodpovednosť v prípade, ak Kupujúci zašle na reklamáciu tovar obsahujúci veci osobnej povahy.
f) Znečistený tovar: Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť reklamáciu tovaru, ktorý bude znečistený nad prípustnú mieru, resp. nespĺňa základné hygienické podmienky.
g) Úprava zakúpeného tovaru: Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť reklamáciu aj v prípade, že činnosťou Kupujúceho došlo k zásahu do zakúpeného tovaru, napr. úpravou zakúpeného tovaru. Predávajúci negarantuje vlastnosti, charakter, ako ani použiteľnosť tovaru v prípade, že Kupujúci do neho zasiahne úpravou (napr. zmenou farby, vlastností, vzhľadu).
2.2. Kupujúci je oprávnený uplatniť si reklamáciu tovaru u Kupujúceho výlučne na tovar, ktorý vykazuje chyby zavinené výrobcom, dodávateľom a/alebo Predávajúcim, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Predávajúceho.
Čl. III
Zodpovednosť za vady
Zodpovednosť za vady
3.1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v prípade, že si Kupujúci uplatní reklamáciu u Predávajúceho bezodkladne podľa platného Reklamačného poriadku.
3.2. Vady tovaru sa rozlišujú podľa toho, či je možné ich odstránenie alebo či nie je možné ich odstránenie:
a) vady Tovaru, ktoré je možné odstrániť:
V prípade odstrániteľnej vady má Kupujúci právo požadovať:
– odstránenie vady, a to bezodplatne, v zákonnej lehote a riadne,
– výmenu Tovaru alebo v prípade, že sa vada týka len súčasti Tovaru, môže Kupujúci požadovať výmenu len súčasti (ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vo vzťahu k cene Tovaru a/alebo závažnosti vady). Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť odstránenie vady výmenou za nový bezvadný Tovar. Uvedené platí v prípade, že tým Kupujúcemu nevniknú závažné ťažkosti.
– výmenu Tovaru alebo v prípade, že sa vada týka len súčasti Tovaru, môže Kupujúci požadovať výmenu len súčasti (ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vo vzťahu k cene Tovaru a/alebo závažnosti vady). Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť odstránenie vady výmenou za nový bezvadný Tovar. Uvedené platí v prípade, že tým Kupujúcemu nevniknú závažné ťažkosti.
b) vady Tovaru, ktoré nie je možné odstrániť:
V prípade neodstrániteľnej vady, ktorá bráni riadnemu užívaniu Tovaru, má Kupujúci právo požadovať:
– výmenu Tovaru,
– primeranú zľavu z ceny Tovaru,
– odstúpenie od Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku. Uvedené platí aj v prípade odstrániteľnej vady, ktorá sa na tovare vyskytla opakovane po oprave alebo v prípade viacerých odstrániteľných vád, ktoré bránia Tovar riadne užívať. V prípade inej neodstrániteľnej vady má Kupujúci právo na primeranú zľavu z cenu tovaru.
– výmenu Tovaru,
– primeranú zľavu z ceny Tovaru,
– odstúpenie od Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku. Uvedené platí aj v prípade odstrániteľnej vady, ktorá sa na tovare vyskytla opakovane po oprave alebo v prípade viacerých odstrániteľných vád, ktoré bránia Tovar riadne užívať. V prípade inej neodstrániteľnej vady má Kupujúci právo na primeranú zľavu z cenu tovaru.
Čl. IV
Záručná doba
Záručná doba
4.1. Záručná doba na tovar je 24 mesiacov a začína plynúť dňom doručenia tovaru. Záruka sa nevzťahuje na mechanické poškodenie výrobku spôsobené nesprávnym používaním, nedostatočnou údržbou, či úmyselným poškodením Kupujúcim.
4.2. V prípade, ak dodaný tovar bude mať materiálové alebo výrobné vady (vrátane poškodenia tohto tovaru pri preprave), takéto vady je Kupujúci povinný bezodkladne reklamovať u Predávajúceho.
4.3. Neuplatnením reklamácie nie sú dotknuté zákonné nároky Kupujúceho.
4.4. Pri všetkých vadách tovaru, ktoré sa vyskytnú v zákonnej záručnej dobe, je Kupujúci oprávnený uplatniť si nárok na dodatočné plnenie, nárok na odstránenie vady, nárok na opätovné doručenie, v prípade splnenia zákonných podmienok aj nárok na zľavu z ceny Tovaru alebo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku. Okrem uvedeného je Kupujúci oprávnený uplatniť si u Predávajúceho aj nárok na náhradu škody vrátane náhrady škody namiesto plnenia a náhradu márne vynaložených výdavkov.
4.5. Ak dodatočne vyjde najavo vada tovaru, ktorá nebola zjavná pri dodaní tovaru, resp. na ktorú Predávajúci riadne neupozornil Kupujúceho, má Kupujúci nárok na primeranú zľavu z dohodnutej ceny tovaru, ktorá bude zodpovedať povahe a rozsahu vady.
4.6. V prípade vady, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má Kupujúci právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku. Kupujúci má taktiež právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku aj v prípade, ak bol Predávajúcim ubezpečený o určitej vlastnosti Tovaru, ktorým takýto Tovar nedisponuje.
4.7. Kupujúci má právo na náhradu vynaložených nákladov v prípade uplatnenia zodpovednosti za vady.
4.8. Akúkoľvek reklamáciu vád tovaru je potrebné uplatniť u Predávajúceho bezodkladne po jej vyskytnutí sa, resp. zistení.
4.9. Právo vyplývajúce zo zodpovednosti za vady je možné uplatniť Kupujúcim na príslušnom súde, a to za podmienky, že vady boli Kupujúcim vytknuté v lehote najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia zásielky s tovarom.
4.10. Právo na náhradu nevyhnutných nákladov je možné uplatniť Kupujúcim na príslušnom súde, a to za podmienky, že Kupujúci informoval o uplatnení vád Predávajúceho v lehote 24 mesiacov od prevzatia zásielky s tovarom.
4.11. Uplatnením práva zo zodpovednosti za vady tovaru nie je dotknuté právo Kupujúceho na náhradu škody.
4.12. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej nemohol Kupujúci riadne užívať tovar.
V.
Spôsob vybavenia reklamácie
Spôsob vybavenia reklamácie
5.1. Kupujúci je oprávnený reklamovať tovar najmä v prípade, ak má Kupujúci zistí bezprostredne po doručení tovaru vadu, ak vyjde najavo vada tovaru počas záručnej doby, ak zistí Kupujúci doručenie iného ako objednaného tovaru.
5.2. Kupujúci po zistení chyby, resp. vady tovaru, je povinný nahlásiť zistenú chybu, resp. vadu tovaru bezodkladne u Predávajúceho.
5.3. Kupujúci má za splnenia podmienok právo na bezplatné odstránenie v záručnej dobe.
5.4. Reklamácia tovaru sa spravuje zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
5.5. V prípade odstrániteľnej vady, ktorá bola uplatnená riadne a včas postupuje Predávajúci pri vybavení reklamácie v súlade s čl. III bod 3.2 písm. a) tohto Reklamačného poriadku.
5.6. V prípade neodstrániteľnej vady, ktorá bola uplatnená riadne a včas postupuje Predávajúci pri vybavení reklamácie v súlade s čl. III bod 3.2 písm. b) tohto Reklamačného poriadku.
5.7. Na Tovare sa môže vyskytnúť chyba aj opätovne. Za opätovné vyskytnutie sa chyby sa považuje najmä také jej vyskytnutie, keď sa jedná:
– o rovnakú chybu tovaru, ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru,
– rovnaká chyba už bola v záručnej dobe najmenej dvakrát Kupujúcim reklamovaná a Predávajúcim odstraňovaná,
– predmetná chyba sa vyskytla na tovare minimálne tretíkrát.
– rovnaká chyba už bola v záručnej dobe najmenej dvakrát Kupujúcim reklamovaná a Predávajúcim odstraňovaná,
– predmetná chyba sa vyskytla na tovare minimálne tretíkrát.
5.8. Na tovare sa taktiež môže vyskytnúť aj väčší počet chýb. Väčším počtom chýb sa rozumie taký stav, keď:
– sa na tovare súčasne objavia aspoň tri chyby brániace jej riadnemu užívaniu,
– ide o iné neodstrániteľné chyby.
– ide o iné neodstrániteľné chyby.
5.9. V prípade, ak sa chyba na tovare vyskytne opakovane v súlade s bodom 5.6 tohto článku Reklamačného poriadku a/alebo sa na tovare vyskytne väčší počet chýb v súlade s bodom 5.7 tohto článku Reklamačného poriadku a Kupujúci v týchto prípadoch nepožaduje výmenu veci, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo má právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku.
5.10. Voľbu, akým spôsobom má dôjsť k vybaveniu reklamácie vykoná Kupujúci. Predávajúci je povinný upozorniť Kupujúceho na nevhodnosť voľby spôsobu vybavenia reklamácie Kupujúceho a taktiež je povinný navrhnúť iný vhodný spôsob (napr. s ohľadom na odstrániteľné a neodstrániteľné chyby tovaru). Ak Kupujúci nezvolil spôsob vybavenia reklamácie reklamovaného tovaru ani dodatočne v lehote poskytnutej Predávajúcim, je na voľbu spôsobu vybavenia reklamácie oprávnený Predávajúci.
5.11. V prípade, ak bola reklamácia vybavená poskytnutím zľavy z ceny tovaru, Kupujúci nie je oprávnený po jej poskytnutí reklamovať tovar pre chybu, za ktorú bola zľava poskytnutá.
5.12. Reklamáciu (vrátane odstránenia chyby v prípade, ak bude reklamácia vybavená týmto spôsobom) Predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
5.13. V prípade, ak k vybaveniu reklamácie nedôjde do 30 kalendárnych sní odo dňa uplatnenia reklamácie, má sa za to, že chyba na tovare existovala a Kupujúci má rovnaké práva, ako keby sa jednalo o chybu, ktorú nie je možné odstrániť.
5.14. Ak Kupujúci uplatnil reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy tovaru, Predávajúci ju môže zamietnuť len na základe odborného posúdenia vady. Predávajúci poskytne Kupujúcemu kópiu odborného posúdenia do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
5.15. Ak Kupujúci uplatnil reklamáciu po uplynutí prvých 12 mesiacov od kúpy tovaru a Predávajúci takúto reklamáciu zamietne, Predávajúci je povinný na doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak Kupujúci preukáže na základe odborného posúdenia zodpovednosť Predávajúceho za chybu tovaru, môže Kupujúci reklamáciu uplatniť znova. V prípade, ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť Predávajúceho na chybe tovaru, všetky účelne vynaložené náklady spojené s odborným posúdením znáša Predávajúci, ktorý je povinný ich Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie. Znova uplatnená reklamácia na základe odborného posúdenia preukazujúceho zodpovednosť Predávajúceho na chybe tovaru nemôže byť Predávajúcim zamietnutá.
5.16. V prípade, že bola reklamácia vybavená výmenou tovaru za nový, začne plynúť nová záručná doba odo dňa vybavenia reklamácie.
5.17. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu:
a) písomné potvrdenie o tom:
– kedy bola reklamácia uplatnená,
– čo je jej obsahom,
– aký spôsob vybavenia reklamácie bol Kupujúcim požadovaný, a to e-mailom bezprostredne od prijatia reklamácie.
– čo je jej obsahom,
– aký spôsob vybavenia reklamácie bol Kupujúcim požadovaný, a to e-mailom bezprostredne od prijatia reklamácie.
b) písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie (vrátane potvrdenia o prevedení opravy a dobe trvania reklamácie a v prípade zamietnutia reklamácie odôvodnenie jej zamietnutia).
5.18. Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré vynaložil na uplatnenie oprávnených vád tovaru (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamovaného tovaru). Predávajúci odporúča požiadať o ich úhradu najneskôr do 30 kalendárnych dní po vybavení reklamácie, zákonná lehota tým nie je dotknutá, a preukázať, že boli vynaložené skutočne a účelne (najmä predložením potvrdení o ich vynaložení).
5.19. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku z dôvodu chyby tovaru má Kupujúci taktiež právo na úhradu nákladov k spojených s týmto odstúpením.
5.20. V prípade, ak Kupujúci pri doručení tovaru zistí, že doručený tovar nie je v súlade s Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku, má Kupujúci právo na to, aby Predávajúci bezplatne a bezodkladne napravil vzniknutú situáciu, a to tak, aby ho uviedol do stavu zodpovedajúceho Kúpnej zmluve uzavretej na diaľku, a to v súlade s požiadavkou Kupujúceho pristúpi Predávajúci buď k výmene tovaru alebo k oprave tovaru. V prípade, že takýto postup nie je možný, môže Kupujúci od Predávajúceho požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo môže Kupujúci od Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku odstúpiť. Tento odsek neplatí v prípade, že Kupujúci pred prevzatím tovaru o takomto rozpore s Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku vedel a/alebo rozpor s Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku spôsobil sám Kupujúci. Rozpor s Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku, ktorý sa prejaví v priebehu prvých šiestich mesiacov odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, a to v prípade, ak to neodporuje povahe tovaru alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.
5.21. Pre vyvrátenie akýchkoľvek pochybností sa zhodou s Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku rozumie najmä, že:
– predávaný tovar má akosť, úžitkové vlastnosti a charakteristiku požadované Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku, Predávajúcim, výrobcom tovaru alebo jeho zástupcom popisované alebo na základe vykonávanej reklamy očakávané,
– predávaný tovar má akosť, úžitkové vlastnosti a charakteristiku pre tovar takého druhu obvyklé,
– tovar odpovedá požiadavkám platných právnych predpisov, je v tomu odpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý Predávajúci pre použitie veci uvádza, alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
– predávaný tovar má akosť, úžitkové vlastnosti a charakteristiku pre tovar takého druhu obvyklé,
– tovar odpovedá požiadavkám platných právnych predpisov, je v tomu odpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý Predávajúci pre použitie veci uvádza, alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
VI.
Iné náležitosti
Iné náležitosti
6.1. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu tovaru voči Predávajúcemu:
a) e-mailom,
b) telefonicky,
c) poštovou zásielkou.
b) telefonicky,
c) poštovou zásielkou.
6.2. Pre úspešné uplatnenie reklamácie je Kupujúci povinný vyplniť Reklamačný formulár a zaslať ho spoločne s tovarom a faktúrou, resp. dokladom preukazujúcim kúpu tovaru u Predávajúceho na adresu Prevádzkarne Predávajúceho.
6.3. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, že pre úspešné uplatnenie reklamácie je nevyhnutné dbať na správnosť a úplnosť údajov uvádzaných v Reklamačnom formulári. Nesprávne a/alebo neúplné vyplnenie Reklamačného formulára môže viesť k nemožnosti identifikovať Kupujúceho uplatňujúceho si reklamáciu tovaru.
6.4. Reklamačný formulár obsahuje najmä nasledovné polia:
6.3. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, že pre úspešné uplatnenie reklamácie je nevyhnutné dbať na správnosť a úplnosť údajov uvádzaných v Reklamačnom formulári. Nesprávne a/alebo neúplné vyplnenie Reklamačného formulára môže viesť k nemožnosti identifikovať Kupujúceho uplatňujúceho si reklamáciu tovaru.
6.4. Reklamačný formulár obsahuje najmä nasledovné polia:
a) meno a priezvisko Kupujúceho,
b) bydlisko, resp. sídlo Kupujúceho,
c) IČO,
d) IBAN,
e) špecifikácia tovaru, ktorý má záujem Kupujúci reklamovať,
f) popis vady, resp. chyby, pre ktorú Kupujúci tovar reklamuje,
g) telefonický kontakt a e-mailová adresa Kupujúceho (ďalej ako „Reklamačný formulár“).
b) bydlisko, resp. sídlo Kupujúceho,
c) IČO,
d) IBAN,
e) špecifikácia tovaru, ktorý má záujem Kupujúci reklamovať,
f) popis vady, resp. chyby, pre ktorú Kupujúci tovar reklamuje,
g) telefonický kontakt a e-mailová adresa Kupujúceho (ďalej ako „Reklamačný formulár“).
6.5. V prípade výskytu viacerých vád je Kupujúci povinný popísať všetky vady. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, že nie je povinný skúmať tovar a výskyt iných ako reklamovaných vád. V danom kontexte sa nereklamovanými vadami Predávajúci nie je povinný zaoberať a nie je povinný ich vybaviť.
6.6. Vzor Reklamačného formulára je zverejnený na webovej stránke Internetového obchodu v sekcii „Reklamačný poriadok“. Vzor Reklamačného formulára je dostupný aj v nasledovnom linku: /sites/default/files/reklamacny_formular.pdf.
6.7. Reklamačné konanie začína dňom splnenia všetkých podmienok reklamácie. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, že pre vybavenie reklamácie tovaru nie je postačujúce jej nahlásenie niektorou z vyššie špecifikovaných foriem, ale je priamo naviazané na doručenie reklamovaného tovaru Predávajúcemu. V prípade, ak nedôjde k doručeniu reklamovaného tovaru, reklamácia nemôže byť vybavená. Uvedené nie je spôsobilé vyvolať nesplnenie reklamácie v 30 kalendárnych dňoch od jej nahlásenia a nie je schopné privodiť posúdenie vady reklamovaného tovaru ako neodstrániteľnej.
6.8. V prípade, že Kupujúci uplatní reklamáciu tovaru u Predávajúceho, je povinný doručiť reklamovaný tovar do Prevádzkarne Predávajúceho v lehote 15 kalendárnych dní od uplatnenia reklamácie. V prípade, že k doručeniu tovaru spôsobom a v lehote podľa predchádzajúcej vety nedôjde, Predávajúci na uplatnenú reklamáciu neprihliada. Uvedené nemá vplyv na opätovné uplatnenie reklamácie tej istej vady tovaru u Predávajúceho.
6.9. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, že nepreberá tovar, ktorý Kupujúci zasiela na reklamáciu na dobierku. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, že tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a zároveň Predávajúci odporúča tovar zaslať doporučene a ako poistenú zásielku.
6.10. Kupujúci nie je oprávnený reklamovať vady tovaru, na ktoré bol vopred Predávajúcim upozornený, ako ani na vady, na ktoré mu už na základe iného reklamačného konania bola poskytnutá zľava z ceny tovaru.
6.11. Nárok na úspešné reklamovanie tovaru u Predávajúceho Kupujúcim zaniká najmä:
a) nepredložením tovaru, prípade dokladu o kúpe, či reklamačného formulára,
b) uplynutím záručnej doby tovaru,
c) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú prirodzenému prostrediu,
d) neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
e) poškodením produktu nadmerným zaťažovaním, nesprávnou manipuláciou alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami a/alebo bezpečnostnými predpismi platnými v Slovenskej republike,
f) poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
g) poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením, iným neodborným zásahom, poškodením, či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci, neoprávneným zásahom do tovaru.
b) uplynutím záručnej doby tovaru,
c) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú prirodzenému prostrediu,
d) neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
e) poškodením produktu nadmerným zaťažovaním, nesprávnou manipuláciou alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami a/alebo bezpečnostnými predpismi platnými v Slovenskej republike,
f) poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
g) poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením, iným neodborným zásahom, poškodením, či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci, neoprávneným zásahom do tovaru.
6.12. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) výmenou časti tovaru,
d) vrátením kúpnej ceny tovaru,
e) poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
b) výmenou tovaru,
c) výmenou časti tovaru,
d) vrátením kúpnej ceny tovaru,
e) poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
6.13. Spôsob vybavenia reklamácie bude v závislosti od požiadaviek Kupujúceho. V prípade neprimeranosti bude po konzultácií s Predávajúcim vybavená spôsobom primeraným vade reklamovaného tovaru.
6.14. V prípade, že Predávajúci ukončí reklamačné konanie ako zákonom odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba tovaru podľa Kupujúceho objektívne existuje a teda podľa Kupujúceho vada nebola odstránená, môže si Kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie vady tovaru prostredníctvom súdu.
VII.
Záver
Záver
7.1. Aktuálny Reklamačný poriadok je prístupný na internetovej stránke Predávajúceho.
7.2. Tento Reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
V Novom Meste nad Váhom, dňa 1. marca 2024